onsdag 5 juni 2013

Smarriga kycklingmackor med grillad kyckling

Snabblagat och enkelt fick över lite kycklingröra när jag gjorde tortillarullar igår och då gjorde jag en liten kvällsmacka till mig och min man som jag fyllde med kycklingröran och stoppade i en tomat skiva. Wola så har man en super nasigt god kvällsmacka till TV myset även denna lillelördag.





1 grillad kyckling 
1 1/2  tomater
2 msk curry
2 dl crème fraîche
3 dl keso
1 Purjolök
1-2 röda Paprika
1 msk Kycklingfond 
Basilika
1 dl vitt vin 

Tomatskivor

Tillagning:

1. Hacka alla grönsaker. Blanda sedan alla ingredienserna i bunke till fyllningen och rör om. 
2.Tärna den grillade kycklingen. Krydda med svartpeppar och salt. 
3. Fördela fyllningen på bröden och lägg ännu en brödskiva på och skär dom i trianglar.




 

Inga kommentarer:

Skriv ut