torsdag 24 januari 2013

Capris i stora saluhallen



Har fått den stora äran och fått testa lite godsaker från Capris inne i stora saluhallen i Göteborg. Var lite nyfiken hur det såg ut efter ombyggnaden. Visst märkte man att det var ombyggt men det mesta var trots allt sig likt. Så jag hade en riktig mysonsdag för någon vecka sedan med lite delikatesser i form av antipasti till förrätt och pasta med en svampsås och lite gorgonzola till varmrätt. Till efterrätt lyxade vi till det med en stor cappuccino och varsin chokladtryffel mumsig så den var verkligen super smarrig. 









Nedan ser du en kortfattad recension av varje rätt. Helhetintrycket var dock mycket bra och jag kan absolut rekommendera stället.

Gröna oliver och Svarta oliver dom svarta var godare men dom gröna slank ner dom med.

Marinerade Mozarellabollar, mumsiga små aptitretare som jag verkligen ska åka och köpa igen.

Soltorkade tomater från Sicilien, verkligen goda jag älskade att det var lite extra tryck i dom. Vill ha mera :-) 

Tryffelsalami, ny favorit bland kallskuret , min mans första kommentar löjligt goda. Min man tyckte dessa var i världsklass. Jag tyckte dom var goda men tycker nog att fänkålssalamin ändå är i världsklass för mig. Min man älskar svamp mer än jag så det var nog därför den föll honom mer i smaken än mig. 

Fänkålssalami, tidigare favorit har ätit denna förut och vi älskar denna salamin. Brukar vara en salami vi alltid köper in när vi ska åka bort eller bjuda på när vi är hemma.  Hög kvalitet, mums filibabban. Denna får jag aldrig nog av jag älskar denna salamin är  god.

Parmaskinka lagrad i 24 månader, märktes verkligen att den var lagrad i 24 månader för den var super god, lite fyllig smak. Försvinner utan några som helst problem. Tänkte direkt redan slut vill ha mera.

Marinerade kronärtskockor, okej, men det skall tilläggas att vi inte är några fantaster av kronärtskockor.

Ostfyllda paprikor, mycket tryck i dessa och mycket goda. Överaskade mig lite trodde inte dom skulle smaka så mycket och vara så goda som dom faktiskt var.

3 olika soters Pasta med karljohansvampsås och lite gorgonzola ost till,
Pasta grön, Pesto basilika m nötter, väldigt god underbara pastaknyten.
Vit pasta, Päron med ost , annorlunda med mycket god smak.
Röd pasta, kronhjätskocka med ost   helt ok .

Såsen: olika omdömen, här tyckte ja att den var okej men min man tyckte mycket om den. 

Gorgonzolaost gillar du gorgonzola så kommer du att älska denna. 

Inga kommentarer:

Skriv ut