onsdag 25 januari 2012

Korvstroganoff ala texmex

Super enkel och lättlagad vardagsmat när man är trött precis som jag är idag Zzzzz. Ville lyxa till dagens lunch som idag blev just korvstroganoff men kände inte för den vanliga klassiska så jag slängde ner en påse tacokrydda som låg i skafferiet och det blev inte alls så dumt lite lyxigare denna lillelördag. Så piffa till er korvstroganoff gryta med lite tacokänsla.

Tacokänsla mitt i veckan behöver inte bara vara fredagar kan bli lite ut tjatat fredagsmys och tacos :-) Men jag får medge att jag älskar tacos på fredagar då det är gott och lättlagat efter en hård vecka då är det mumsigt.

Till fyra portioner behöver du:

700 g falukorv
1 hackad gul lök
5 dl grädde
1 dl passerade tomater
1 1/2 msk mjöl
 svartpeppar
1 påse tacokrydda

Gör så här:
Hacka löken fint och fräs den i lite rapsolja utan att den tar färg. Skär korven i bitar och bryn även den. När korven börjar ta färg så pudrar du över mjölet och blandar väl. Tillsätt grädden och passerade tomater. Lägg till en påse tacokrydda och peppra eventuellt om du vill ha mera smak. Låt sjuda på svag värme i cirka 5 minuter så att såsen blir krämig och fin. Servera med ris/makaroner och en lite tomater.
Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skriv ut