lördag 7 februari 2015

Kycklingpasta med flöde pikantost

Idag blåste det ute trodde inte jag skulle kunna hålla mig på benen var tungt att gå i blåsten. Men hem kom jag till slut efter en liten tripp ner till Ica för att handla lite inför lördagens middag ;-)

Idag gjorde jag och gubben kycklingpasta ala Cissi (alltså mig) :-)

Så nu har det ätits och kollats på mello här... Var inte dom bästa i första deltävlingen rätt låtar gick i alla fall till final men tror inte dom vinner och skickas iväg till Österrike!


Ingredienser:
Pasta tex: tagliatelle 
3 st kycklingfiléer 
1 gul lök
1 purjolök
1 röd paprika
2 tsk Kycklingfond
1 dl Grädde 
200 gram flöde pikant ost med vitlök
2 dl Parmesanost, riven
1/2 tsk chilipeppar
2 tsk Sambal Oelek
1/2 msk Paprikapulver

Salt och svartpeppar

Gör så här:
1. Strimla kycklingen och fräs den så den får lite färg. Tillsätt hackad gul lök fräs mjuk och strimla purjolöken och tillsätt och låt den bli mjuk. 
2. Tillsätt kycklingfond och paprika låt fräsa ca 2 minuter. 
3. Tillsätt pikantost och grädde. Låt pikantosten smälta och rör under tiden. 
4. Tillsätt parmesanost, sambal oelek och kryddor.
5. Låt små puttra ca 5-7 minuter.

Servera med tagliatelle och riven parmesanost. 

Bon appétitBuen provecho, Smaklig måltid, Guten Appetit, buon appetito, 召し上がれ och hyvää 
ruokahalua ;-)
HAHA  här är smaklig måltid på olika språk först är det franska, spanska, svenska, tyska,
italienska, japanska och finska ;-)








Inga kommentarer:

Skriv ut