tisdag 16 april 2013

Smarrig salsasås

Super duper god salsa som jag älskar. Tacos kväll som började med att jag skulle göra tacos men hade glömt att köpa hem gräddfil eller ingredienser till att göra en sås jag gillar. Så fick bli vad som fanns hemma och vilken god salsa det blev av det hela, min man sa åh vad god denna var detta har du gjort bra :-) Kul när man lyckas och det gör jag ofta ;-)





500 g krossade tomater
1 st rödlök
2 st paprikor, jag använde en gul och en röd
2 st vitlök
1 st köttbuljong
1 dl vatten
½ msk grovmalen svartpeppar
1 ½ msk socker
½ msk mald spiskummin
½ tsk salt
1-2 tsk sambal oelek
1 msk oregano
1 msk paprikapulver

Gör så här:
1.Börja med att finhacka paprika och lök.
2.Blanda alla alla ingredienser i en lagom stor kastrull.
3.Låt såsen koka på svag värme i ca 30 minuter.
4.Smaka av och se om du vill ha något mera i såsen.

Inga kommentarer:

Skriv ut