onsdag 1 februari 2012

Mysfrukost och hemmagjord musli

Idag har jag gjort iordning en riktig mysfrukost denna onsdag. Så nu ska jag sätta mig i soffan och njuta innan det är dag att börja jobba.

Hemmagjord Musli och färskpressad blodgrape "slurp" Har man en gång gjort egen musli köper man aldrig färdig mera jag lovar. Jag tager lite av vad ja har hemma liksom.

 Grunden gör jag dock alltid densamma , 5 dl rågflingor och 5 dl havregryn.

Du behöver:
5 dl rågflingor
5 dl havregryn
1 dl kokosflingor
5 dl Vårgårda rispuffar
1 dl råsocker
2 dl vatten
5 msk neutral olja
Torkad banan
Russin

Blanda allt i en stor bunke. Krama in vattnet. Häll i nötter, mandlar och solroskärnor av önskad mängd. Rosta i 20-30 min i 200 grader. Blanda om minst var tionde minut! Gärna oftare mot slutet! Häll över valnötter, torkad banan och russin och spara i en burk. Servera med filmjölk eller yoghurt.

Inga kommentarer:

Skriv ut