söndag 7 juli 2013

Tunnbrödsrulle med grillad kyckling

Idag till lunch har det blivit en tunnbrödrulle med currymajonnäs med banan och grillad kyckling. Snabbgjort och enkel att smälla ihop nu i semestertider perfekt också att stoppa i picknickkorgen. 
Jag har använt mig av ett tunnbröd från Irak men hittar du inte detta går det lika bra med vanliga tunnbröd.



1 rulle
Ingredienser:
Tunnbröd (jag hittade ett tunnbröd från Irak som heter tannour på hemköp som jag använde). 
1 grillad kyckling eller skivad grillad kyckling från happy chef som finns i frysdisken jag hittade påsen på hemköp.
½ skivad rödlök
½ banan

Gör så här:
Börja med att göra currymajonnäsen, skiva rödlök och banan. 
Bre på majonnäsen på tunnbrödet lägg på kyckling, rödlök och banan.
Servera!

Currymajonnäs med banan:
2 dl majonnäs
1 1/2 msk curry
1/2 tsk cayennpeppar
1 mosad banan
Salt
Peppar


Gör så här:
Blanda ihop alla ingredienser i en skål och ställ kallt fram till användning.



Inga kommentarer:

Skriv ut