tisdag 12 juni 2012

Hovmästarfärskost

På midsommarafton gjorde vi en hel del mumsigt. Bla istället för hovmästarsås gjorde vi hovmästarfärskost. Som blev väldigt uppskattad. Jag själv är inte så förtjust i hovmästarsås men denna färskosten gillade jag. Så det blir nog detta urgoda alternativet hädanefter till gravad lax. Mmmm mycket bättre för dom som alltid spiller. Jag är inte en av dom men för er som spiller ofta rekommenderas detta alternativet :)

Hovmästarfärskost

Ingredienser:
10 portioner
300 g naturell färskost
2 msk svensk senap
1 tsk dijonsenap
2 msk råsocker
2 msk äppelcidervinäger
0,5 dl dill, hackad

Gör så här:
1. Blanda alla ingredienserna till en slät kräm.
2. Tillsätt den hackade dillen och smaka av. Längst upp på min tallrik hade jag mina hemmagjorda köttbullar, nedanför dom ser ni citrongravad lax med hovmästarfärskost och så har vi givetvis nypotatis med gräddfil och gräslök. Vi började lite smått med detta medans vi väntade på att brödet och räkrullar skulle bli klara. Vi var utsvultna så vi klarade inte att vänta tills allt var klart :) Till efterrätt plockade vi fram lite ostkex och egen hemmagjord färskost.

Inga kommentarer:

Skriv ut