onsdag 11 januari 2012

Fylld paprika med kryddig köttfärs och krossade tortillachips



I måndags spelade mitt favoritlag i fotboll match som vi satt och kollade på och då hade jag gjort dessa paprikor. Gick verkligen hem hos min man som gillar lite heta i maten. Kommer vi absolut att göra fler gånger. Var väldigt lättgjort utan krusiduller.

Föresten mitt lag är Arsenal och dom vann så det blev en lyckad kväll.

Nötfärs 400 g
Smör 1 msk
Taco Spicemix Hot 1 påse
Vatten 1 dl
Spetspaprikor 4 st
Creme Fraiche 2 dl
Riven ost 1 dl
Tortilla Chips Cheese 6 st


Tillagningsinstruktioner:
  1. Bryn färsen i matfett, tillsätt Hot Taco Spice Mix och vatten. Rör om och koka utan lock i 5–10 min.
  2. Dela paprikorna på mitten och gröp ur kärnhuset. Fyll paprikorna med färsen.
  3. Blanda crème fraiche och Taco Topping.
  4. Lägg röran på köttfärsen och toppa med riven ost
    och krossade Tortilla Chips. Gratinera i 200°C i ca 7–10 min.
Skjuts in i ugnen NU!

Klara att frossa i sig nu. SMAKLIG MÅLTID!

Inga kommentarer:

Skriv ut